Veivedlikehold i borettslaget
Det er Bjørn Brandvold som har brøyting, grusing og soping av borettslagets veier (tverrveier/stikkveier foran leiligheter), borettslagets parkeringsplasser samt ved garasjeanleggene – og det brøytes fra 7 cm.
Bjørn gjør en utmerket jobb for oss i borettslaget.
Det er kommunen/GIVAS som har brøyting, grusing og soping av de kommunale veiene (hovedveier som går «rundt» inne i brl (f.eks Hvitveisbk – Soleiebk og Fiolbk. – Kløverbk).) i borettslaget vårt – og nå har kommunen justert at brøyting starter når snødybden når 10 cm. Denne justeringen er en del av kommunens kontinuerlige arbeid med å optimalisere ressursbruken.
Kommunen understreker at sikkerheten for innbyggerne fortsatt vil ha høy prioritet.
Oversikt over veier i Lia Borettslag

Dette kartet viser veiene i Lia Borettslag. Veiene som er markert med gult er veier som er kommunale. De umerkede veiene (hvite) er borettslagets veier.
Parkering og fremkommelighet
Vi må være flinke til å tenke oss litt om når vi parkerer – slik at vi ikke parkerer sånn at f.eks. biler ikke kommer ut/inn til sine garasjer/parkeringsplasser.
Og – det er viktig å ikke parkere langs veier/ foran inngang inne i borettslaget – der er det ingen parkeringsplass!! Det er gjesteparkeringsplasser som skal benyttes – eller egne, godkjente og opparbeidede plasser.
Det kan også være lurt og flytte på biler o.l. ved parkeringsplassene om det kommer mye snø – slik at brøytemannskapene kommer fram.
Og – viktigst av alt – tenk også på at utrykningskjøretøy må komme fram!
